KORVAUS KEKSINNÖSTÄ : KEKSIJÄN, PATENTIN JA HYÖDYLLISYYSMALLIOIKEUDEN HALTIJAN OIKEUS KORVAUKSEEN KEKSINTÖOIKEUKSIA LUOVUTETTAES

Tekijä: Martti Castrén
Kustantaja: Suomalainen Lakimiesyhdistys (2015)

Arvioimme, että tuote lähetetään meiltä noin 5-8 arkipäivässä (10.06-15.06.2020).
Korvaus keksinnöstä : Keksijän, patentin ja hyödyllisyysmallioikeuden haltijan oikeus korvaukseen keksintöoikeuksia luovutettaeszoom

Kirjassa tarkastellaan keksijän, patentin ja hyödyllisyysmallioikeuden haltijan sekä vastapuolen asemaa keksinnön kehittämiseen ja hyödyntämiseen liittyvissä neuvotteluissa. Esillä ovat epäedulliseksi osoittautuneen keksinnön luovutussopimuksen tehneen mahdollisuudet vedota oikeustoimilain mukaisiin sopimuksen pätemättömyysperusteisiin, joihin liittyy tyypillisesti todisteluvaikeuksia. Lisäksi käsitellään patentin ja hyödyllisyysmallioikeuden loukkauksesta koituvan vahingon syntymistä, syyperäistä aiheuttamista ja arvioimista, loukkausjutun vastaajan liikesalaisuuksien merkitystä ja niiden suojaa oikeudenkäynnissä. Kirjan loppuosassa keskitytään patentin ja hyödyllisyysmallioikeuden loukkaukseen liittyviin korvauskysymyksiin.

Asiasanat: immateriaalioikeus patenttioikeus tekijänoikeus patentti keksijä keksinnöt korvaukset liikesalaisuus
Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yhteiskunta > Oikeustiede > Siviili- ja kauppaoikeus > Immateriaalioikeudet